fredag den 5. december 2014

Deleværelse til piger

Herhjemme bor vi i et 2 etagers hus, som er bestående af stueplan og en kælder. Stueplan er der hvor vi opholder os i dagtimerne.
 Huset er så dumt indrettet at der er 2 værelser i kælderen og et værelse på stueplan, derfor har vi  længe gået og tænkt hvordan vi bedst får det hen med hensyn til værelserne. Jeg må indrømme, at jeg har det allerbedst med at vi alle sover på samme etage. Vi har selv soveværelse i kælderen, så det betyder derfor at vi har valgt at lave soverum/legerum dernede til pigerne også. 
Så har de også et fælles legeværelse ovenpå. 
Nå men værelset i kælderen er et langt smal et, hvor vi før har haft sat en væg op. 
Den er nu blevet brækket ned, lidt af et arbejde, men resultatet er blevet rigtig godt 😉

 
Gulvtæppet kunne heldigvis godt reddes. 
Jeg har for længe siden, på en blog (husker desværre ikke hvor) set en genial seng, bygget på Malm kommoder. 
Simpelhen så godt fundet på og det passer så godt til vores behov. 
Det var en opgave min mand heldigvis godt ville kaste sig ud i. 
Først skulle der bygges et skellet, med luft under lamellerne, så madrasserne kan onde. Madrasserne har vi købt i IKEA, da de har lidt andre mål end de danske og derfor passer perfekt i længden til de 4 kommoder. 

Far og datter hjælper hinanden med at bygge.




Resultatet er bare blevet så godt og bedst af alt er, at Divaen sover i sin seng en hel nat 😄

Derudover har tøserne fået et hjemmebygget skrivebord, de elsker at være kreative. 


Vi har brugt Stuva serien fra IKEA i det ene hjørne, hvor der er plads til bøger og barbiedukker i skufferne. 



Den lille er desværre ikke stor nok til at sove i den hjemmebyggede seng endnu, så derfor står tremmesengen stadig på værelset, bliver godt når den først kan komme ud, så er der nemlig meget mere gulvplads. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com